Πτώση Canadair στην Κάρυστο: Σήμερα (27/7) το τελευταίο αντίο στον 27χρονο ανθυποσμηναγό Περικλή Στεφανίδη


Πτώση Canadair στην Κάρυστο: Σήμερα (27/7) το τελευταίο αντίο στον 27χρονο ανθυποσμηναγό Περικλή Στεφανίδη


Διαφ.


Συγγενείς, συνάδελφοι και φίλοι αναμένεται σήμερα, Πέμπτη (27/7) να πουν το τελευταίο αντίο στον 27χρονο ανθυποσμηναγό Περικλή Στεφανίδη που έχασε τη ζωή του ενώ επιχειρούσε μαζί με τον κυβερνήτη Χρήστο Μουλά στο καναντέρ που συνετρίβη στη φωτιά στην Κάρυστο.

Η κηδεία του 27χρονου θα πραγματοποιηθεί στις 17:00 στον Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου Παλαιού Αγιονερίου και σε αυτή θα παραστεί και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο Περικλής Στεφανίδης συγκυβερνήτης του πυροσβεστικού αεροσκάφους CL-215, που συνετρίβη στην Κάρυστο, καταγόταν από το Κιλκίς, όμως, έζησε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Φοίτησε στο 16ο Γενικό Λύκειο Θεσσαλονίκης, στην περιοχή της Ξηροκρήνης και τα τελευταία χρόνια ζούσε στην Αθήνα.

Περικλής Στεφανίδης και Χρήστος Μουλάς
Περικλής Στεφανίδης και Χρήστος Μουλάς

Αύριο (28/7) στην Κρήτη η κηδεία του σμηναγού Χρήστου Μουλά

Αύριο θα πραγματοποιηθεί στα Χανιά η κηδεία του σμηναγού Χρήστου Μουλά στην εκκλησία Αγίου Σεργίου και Βάκχου στις 11:00 το πρωί.

Σεβασμός στους ήρωες: Ο συγκλονιστικός λόγος που το μοιραίο Canadair πετούσε τόσο πολύ χαμηλά

Το συγκλονιστικό βίντεο της ΕΡΤ που κατέγραψε τη στιγμή της πτώσης του Canadair γέννησε πολλά ερωτήματα. Ένα από αυτά ήταν πώς και γιατί το αεροσκάφος πετούσε τόσο πολύ χαμηλά.

Η αλήθεια είναι πως οι πιλότοι των πυροσβεστικών προσπαθούν να κατέβουν όσο πιο χαμηλά γίνεται για να «χτυπήσουν» την εστία της φωτιάς πιο αποτελεσματικά, καθώς αν ρίξουν το νερό από πολύ ψηλά, τότε αυτό λόγω των υψηλών θερμοκρασιών θα εξατμιστεί και δεν θα φτάσει ποτέ στο έδαφος.

Όπως τόνισε και στην ΕΡΤ ο αεροναυπηγός Φαίδωνας Καραϊωσηφίδης, το πώς αποφασίζεται το ύψος από το οποίο θα γίνει η ρίψη, βασίζεται στην εκπαίδευση των πιλότων και γίνεται με βάση προδιαγραφές. Δηλαδή υπάρχει ένα σημείο εισόδου στην περιοχή της φωτιάς και ένα υπολογιζόμενο σημείο εξόδου.

Προτού γίνει η ρίψη, τα αεροπλάνα περνούν από πάνω και κάνουν επιθεώρηση του χώρου, ιδιαίτερα αν είναι η πρώτη φορά ή η πρώτη ρίψη της ημέρας μετά την υδροληψία: «Είναι θέμα εμπειρίας, είναι θέμα συνθηκών και βέβαια όλα γίνονται με γνώμονα την ασφάλεια. Είναι απόφαση του πιλότου μέχρι τι βάθος θα κατέβει για να κάνει τη ρίψη, χωρίς να υπάρχει κάποιο σύστημα ή κάποιο άλλο βοήθημα, δυστυχώς».

Είναι προφανές ότι οι δυο νεκροί πιλότοι προκειμένου να χτυπήσουν τη φωτιά στην «καρδιά» της προσπάθησαν να πετάξουν όσο πιο χαμηλά γίνεται, ρισκάροντας την ίδια τους τη ζωή για να τα καταφέρουν. Δυο ήρωες που δεν λογάριασαν τον κίνδυνο μπροστά στο καθήκον…

«Μία δύσκολη στιγμή για όλους μας. Συγκλονιστήκαμε, δεν πιστεύαμε αυτό που βλέπαμε κυριολεκτικά. Ήταν μια στιγμή που με αυτοθυσία αυτά τα παλικάρια έπεφταν στην πλαγιά, έπεφταν χαμηλά για να κάνουν τις ρίψεις. Ήταν αξιοθαύμαστοι. Ο λόγος που εκείνη την ώρα δεν ήμασταν στον “αέρα” είναι ότι ο Γιώργος (σσ. Γιώργος Αγνίδης ο οπερατέρ) κατέγραφε το πλάνο αυτό γιατί θαυμάζαμε το πλάνο αυτό…με συγχωρείτε… το οποίο ήταν το πλάνο με την μοιραία κατάληξη», είπε στον αέρα της ΕΡΤ η δημοσιογράφος Ελένη Μπουγά.


Πηγή