Εξεταστική για τα Τέμπη: «Σφάλμα του σταθμάρχη το δυστύχημα» – Η κατάθεση εκπροσώπου της Hellenic Train


Εξεταστική για τα Τέμπη: «Σφάλμα του σταθμάρχη το δυστύχημα» – Η κατάθεση εκπροσώπου της Hellenic Train


Διαφ.


Βάσει της εσωτερικής έρευνας της Hellenic Train, το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου 2023 στα Τέμπη, βαραίνει τον σταθμάρχη.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Μαουρίτσιο Καποτόρτο, ο οποίος κατέθεσε ως μάρτυρας στην εξεταστική επιτροπή για «τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών», το σφάλμα είναι του σταθμάρχη Λάρισας και όχι της Hellenic Train.

Δείτε ακόμα: «Παρέλαβα μόνον τα καμμένα οστά της κόρης μου!» – Συγκλόνισε το Πανελλήνιο με την κατάθεση της η Μαρία Καρυστιανού (Video)

«Από τα διαθέσιμα δεδομένα προκύπτει ότι ο σταθμάρχης απέστειλε την επιβατική αμαξοστοιχία στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό τραίνο, στο ύψος της Λάρισας», είπε ο κ. Καποτόρτο, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ Λάζαρο Τσαβδαρίδη. Τόνισε, επίσης, ότι σύμφωνα με τις διαδικασίες ασφαλείας στην Ελλάδα, και στα δύο τραίνα επέβαιναν από δύο πιστοποιημένοι μηχανοδηγοί, οι οποίοι «γνώριζαν όλους τους κανονισμούς, και σεβάστηκαν όλες τις σιδηροδρομικές διατάξεις».

Η κατάθεση του διευθύνοντα συμβούλου της Hellenic Train
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ / EUROKINISSI

Σε ερώτηση για τους ιατρικούς λόγους βάσει των οποίων ο μηχανοδηγός της επιβατηγής αμαξοστοιχίας είχε λάβει άδεια ασθένειας 40 ημερών το 2017, ο κ. Καποτόρτο είπε ότι από τα αρχεία «προκύπτει ότι ο συγκεκριμένος απείχε λόγω ασθενείας αλλά δεν τεκμηριώνεται για ποιο λόγο […] Διαπιστώσαμε από τα αρχεία ότι απείχε για το αναφερόμενο διάστημα και στη συνέχεια εξετάστηκε από γιατρό για να μπορέσει να επιστρέψει στα καθήκοντά του».

Απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Χάρη Μαμουλάκη εάν η Hellenic Train έχει ευθύνη για το δυστύχημα, ο κ. Καποτόρτο απάντησε αρνητικά.

Ερωτηθείς από τη βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Μιλένα Αποστολάκη για το αίτιο της πυρκαγιάς που προκλήθηκε κατά τη σύγκρουση των δύο συρμών, είπε ότι απευθύνθηκε σε διεθνούς φήμης εμπειρογνώμονα και ότι επρόκειτο για ανάφλεξη των υγρών ψύξης των μετασχηματιστών που φέρουν οι αμαξοστοιχίες, οι οποίες έτρεχαν η μία με 150 χλμ και η άλλη με 80 χλμ κατά τη στιγμή της επαφής τους. Η κα Αποστολάκη ζήτησε επίσης από τον κ. Καποτόρτο να προσκομίσει τα μητρώα συντήρησης των δύο συρμών.


Πηγή