Παραλίγο επανάληψη των Τεμπών στις Αχαρνές: “Στα αρχ@@@α μου, ξέρω γω τι έρχεται;”
Σάλο έχει προκαλέσει η αποκάλυψη-βόμβα σχετικά με το περιστατικό με τα δύο τρένα, που λίγο έλειψε να καταλήξει σε νέα τραγωδία, ανάλογη αυτής στα Τέμπη, παραμονές των Χριστουγέννων του 2023.
Την τελευταία στιγμή απεφεύχθη σύγκρουση μεταξύ της επιβατικής αμαξοστοιχίας 1313 που εκτελούσε το δρομολόγιο Κιάτο-Πειραιάς και της 51 (Ασημένιο Βέλος), η οποία εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Αθήνα.
Χάρη στην ετοιμότητα του υπευθύνου της τηλεδιοίκησης του ΣΚΑ, που ούρλιαζε στον ασύρματο, δεν έγινε ακόμα ένα σιδηροδρομικό δυστύχημα…
Σύμφωνα με τις μαρτυρίες των εργαζομένων, η αμαξοστοιχία 1313 παραβίασε τον ερυθρό σηματοδότη και λίγο έλειψε να πέσει πάνω στην αμαξοστοιχία 51.
Στη δημοσιότητα οι διάλογοι των σταθμαρχών εκείνης της ημέρας:
Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Αυτό το Βέλος που έρχεται, το 73502, δεν έχει περιορισμό ταχύτητας. Οπότε όπου χωράει βάλ’ το να φύγει.
Σταθμάρχης: Άμα χωράει θα το στείλω, αλλιώς κενού υλικού δεν είναι; Γιατί; Έχει καμιά προτεραιότητα άδειο; Και εγώ τι να τους κάνω; Ας τους δρομολογούν άλλες ώρες.
Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Αυτό δεν έχει περιορισμό ταχύτητας και δεν σταματάει πουθενά, το Βέλος. Πάει σφεντόνα.
Σταθμάρχης: Ναι.
Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Εντάξει; Όπου νομίζεις ότι χωράει.
Σταθμάρχης: Θα φύγει παρά δέκα από το Παλαιοφάρσαλο, πώς θα γίνει;
Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Γιατί θα φύγει παρά δέκα αφού έχει φωτοσήματα ο Παλαιοφάρσαλος.
Σταθμάρχης: Α… καλά.
Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Ναι, αφού την άλλη φορά τα διώξανε.
Σταθμάρχης: Α εντάξει, άμα τα διώξανε με φωτοσήματα, ας το διώξει.
Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Ναι, ναι.
Σταθμάρχης: Άμα το κάνει έτσι.
Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Δεν ισχύουν τα φωτοσήματα;
Σταθμάρχης: Ε, ισχύουν, Ελένη, εντάξει τώρα… να μην επεκταθώ. Ντάξει, άμα θέλει ας το διώξει, εγώ δεν έχω κανένα θέμα.
Ακολουθεί διάλογος δύο σταθμαρχών:
Σταθμάρχης: Σου βάζω και το “Βέλος”.
Σταθμάρχης: Αυτή θέλει με φωτοσήματα, θες να το στείλεις, στείλ’ το. Θες μην το…
Σταθμάρχης: Τι, θα το αφήσω; Είσαι καλά;
Σταθμάρχης: Στα αρ…
Σταθμάρχης: Αφού έχει φωτοσήματα τι…
Σταθμάρχης: Ναι αυτά πάλι, δουλεύουν σωστά… ναι.
Σταθμάρχης: Ε, τι δουλεύουν, μια χαρά δουλεύουν, ναι.
Σταθμάρχης: Ε άμα, να ναι.
Σταθμάρχης: Τι λες ρε; Ξέρεις να δουλεύεις φωτόσημα;
Σταθμάρχης: Ε;
Σταθμάρχης: Εσύ με φωτόσημα δεν δουλεύεις;
Σταθμάρχης: Τι εννοείς δουλεύω με φωτόσημα; Ξέρεις αν θα ανάψει το κόκκινο εκεί; Τα ελέγχει κανένας; Τα ελέγχει κανένας;
Σταθμάρχης: Άμα βρει κόκκινο θα σταματήσει βρε.
Σταθμάρχης: Άμα, ναι, το μπλοκ ξέρεις ότι θα δουλέψει;
Σταθμάρχης: Γιατί να μη δουλέψει;
Σταθμάρχης: Ε, δεν ξέρω, δεν ξέρω.
Σταθμάρχης: Κάνε ό,τι θες έλα.
Σταθμάρχης: Ναι.
«Ξέρω εγώ τι έρχεται τώρα από εκεί;»
Λίγο αργότερα…
Σταθμάρχης: Το Βέλος θα το διώξω ανάποδα εγώ, να ξέρεις.
Σταθμάρχης: Άντε πάλι. Καινούριο και αυτό.
Σταθμάρχης: Ε ναι, αφού μου κόβουν την γραμμή πάλι.
Σταθμάρχης: Πού είναι το αυτό; 19… θα φτάσει. Ε ρε μ… τι με έκανε τώρα.
Σταθμάρχης: Ε, δεν πάει άνοδος, τι σε έκανα ρε;
Σταθμάρχης: Πού να στείλω τώρα; Και πού να πάει; Θα έρθει να μείνει και το άλλο εδώ;
Σταθμάρχης: Ποιο;
Σταθμάρχης: Πρέπει να το στείλω όλο μονή καθόδου μέχρι το Λιτόχωρο τώρα.
Σταθμάρχης: Στείλ’ το ναι, τι θα πάθει, έρχεται τίποτα από εκεί;
Σταθμάρχης: Πού να ξέρω; Και με ποιο. Ε, ρε Γιώργο… Ξέρω εγώ τι έρχεται τώρα από εκεί; Θα τα βρω εγώ όλα… Ξέρεις με ποιους δουλεύεις από εκεί;
Σταθμάρχης: (Γέλια)
Σταθμάρχης: Α…
Σταθμάρχης: Δεν έχεις κανένα τρένο τώρα;
Σταθμάρχης: Θα δω τι θα κάνω, άντε γεια.
Τραγωδία στα Τέμπη: Δημοσίευμα «βόμβα» για το μπάζωμα στο σημείο του δυστυχήματος – Πως έγινε και ποιοι μπαίνουν στο στόχαστρο (video)
Τέμπη: Σοβαρό κενό έχει προκύψει σχετικά με την πρωτοβουλία για το ζήτημα του «μπαζώματος» του σημείου όπου συνέβη το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Το «μπαλάκι» ευθυνών αλλάζει τερέν διαρκώς. Μετά την δήλωση στη Βουλή του υφυπουργού Κλιματικής Κρίσης και Προστασίας, Χρήστου Τριαντόπουλου, σύμφωνα με την οποία οι αρμόδιοι που συμμετείχαν στο συντονιστικό, έπειτα από αίτημα της Πυροσβεστικής αποφάσισαν τις παρεμβάσεις βάσει του ειδικού σχεδίου των ανθρωπίνων απωλειών, ήρθε η διάψευση από τον Συντονιστή της Πυροσβεστικής.
Με βάση νεότερες πληροφορίες που βασίζονται σε καταθέσεις στην πταισματοδίκη Λάρισας, Αστυνομία και Πυροσβεστική αποφάσισαν την απομάκρυνση των βαγονιών και τη διαμόρφωση με σκαπτικά μηχανήματα του χώρου του σιδηροδρομικού δυστυχήματος.
Η «Καθημερινή» επικαλείται αξιωματούχους με γνώση του θέματος και υποστηρίζει ότι αυτό κατέθεσαν τον Ιανουάριο του 2024 οι χειριστές σκαπτικών μηχανημάτων. Προηγουμένως την Αστυνομία είχαν υποδείξει ως υπεύθυνη για τη διαχείριση του χώρου του δυστυχήματος οι επικεφαλής της Hellenic Train και του ΟΣΕ, Μαουρίτσιο Καποτόρτο και Παναγιώτης Τερεζάκης.
«Πήγα το απόγευμα την πρώτη μέρα μετά το ατύχημα, και με την καθοδήγηση της Πυροσβεστικής ρίχναμε χαλίκια, για να πατήσει ο γερανός επειδή δεν είχε πρόσβαση λόγω της λάσπης προκειμένου να πάρει τα βαγόνια το τρένου», κατέθεσε στις 18 Ιανουαρίου χειριστής γκρέιντερ σύμφωνα με την «Καθημερινή» .
«Πριν πατήσει ο γερανός εμείς καθαρίσαμε ένα χώρο πλατεία, αριστερά από το ατύχημα προς τον ελαιώνα, και ρίξαμε χαλίκια για να πατήσει ο γερανός και ό,τι βγάλει να το πάει συνοδεία στο Κουλούρι», πρόσθεσε.
Τέσσερις μέρες αργότερα, 22 Ιανουαρίου, στην πταισματοδίκη Λάρισας κατέθεσε ένας ακόμη χειριστής σκαπτικού μηχανήματος που μετείχε στις χωματουργικές διαδικασίες.
«Πήγα αμέσως εκεί, 9 το πρωί ήμουν εκεί. Το έδαφος δεν ήταν ευσταθές για να πατήσουν οι γερανοί να μπορέσουν να δουλέψουν και να πάρουν τα πράγματα» Περιέγραψε ακόμα ότι για τις επόμενες πέντε μέρες έπαιρναν χώμα από το σημείο και το μετέφεραν με φορτηγά και συνοδεία αστυνομίας στο Κουλούρι της Λάρισας.
Αποκαλυπτικά είναι και όσα κατέθεσαν οι ιδιοκτήτες της εταιρείας, η οποία διεξήγαγε τις χωματουργικές εργασίες. Είπαν ότι κλήθηκαν να πάνε στα Τέμπη μετά από συνεννόηση με την Περιφέρεια καθώς και ότι κύρια δουλειά τους ήταν να καθαρίσουν το χώρο για να περάσουν οι γερανοί. «Φορτώσαμε περίπου 300 κυβικά χώμα (20 φορτηγά), τα οποία απομακρύναμε για να καθαρίσουμε το χώρο», κατέθεσε ο ένας από αυτούς, ενώ τα ίδια επανέλαβαν και τα άλλα δύο αδέλφια συνιδιοκτήτες της εταιρείας.
Τη διαδικασία που ακολουθήθηκε περιέγραψε και ο επικεφαλής αξιωματικός της Πυροσβεστικής που είχε τη ευθύνη της επιχείρησης. Κατέθεσε ότι ήταν επιτακτική ανάγκη να επιχειρήσουν άμεσα οι γερανοί προκειμένου να απεγκλωβιστούν τυχόν τραυματίες και να γίνει η περισυλλογή των νεκρών καθώς και ότι για να γίνει αυτό έπρεπε να διαμορφωθεί κατάλληλα ο χώρος μιας και ακριβώς κάτω από το σημείο του δυστυχήματος περνάει ο αγωγός φυσικού αερίου.
Εν τω μεταξύ την Αστυνομία υπέδειξε ως την υπηρεσία που διέταξε την απομάκρυνσή των βαγονιών από το σημείο οι επικεφαλής της Hellenic Train και του ΟΣΕ, Μαουρίτσιο Καποτόρτο και Παναγιώτης Τερεζάκης καταθέτοντας στην Εξεταστική της Βουλής.
Τέμπη: Τι καταγγέλλουν οι συγγενείς για το «μπάζωμα»
Ωστόσο συγγενείς των θυμάτων έχουν υποβάλλει μηνύσεις καταγγέλλοντας αλλοίωση του χώρου. Σημειώνεται ότι ο τεχνικός σύμβουλος του Συλλόγου Οικογενειών των θυμάτων και τραυματιών στα Τέμπη, για τα θέματα της έκρηξης και της πυρκαγιάς, Βασίλης Κοκοτσάκης, μιλώντας σήμερα στον 98.4 σημείωσε εμφατικά, ότι παρά τα θηριώδη λάθη και ενέργειες που αλλοίωσαν πλήρως τον τόπο του δυστυχήματος, εντούτοις η συλλογή ευρημάτων, στοιχείων της δικογραφίας, η ανάλυση και η έρευνα επί του πεδίου, αλλά και ο εντοπισμός δεδομένων που δια των παραλείψεων δεν καταγράφηκαν, οδηγεί σε μια σύνθεση των στοιχείων που τελικά μας οδηγεί με ασφάλεια στην αιτία της έκρηξης και της εκδήλωσης της πυρκαγιάς.
Για το περίφημο «μπάζωμα» στο επίμαχο σημείο, ο κ. Κοκοτσάκης είπε πως το σημείο «ξεμπαζώθηκε, αφαιρέθηκε υλικό και προστέθηκε σκυρόδεμα στο περίπου μισό στρέμμα του κρίσιμου σημείου».
Ωστόσο διεμήνυσε πως «η έρευνα πάει εξαιρετικά καλά, και σύντομα θα έχουμε και αποτελέσματα και για το υλικό που την προκάλεσε (την έκρηξη) και την όλη σύνθεση που είχαν τα τρένα».
«Ειδικά τώρα που συμπληρώθηκε ο χρόνος κάτι μαγικό συνέβη. Απελευθερώθηκαν πολλές πληροφορίες. Μάθαμε πολλά από τα μέσα ενημέρωσης και με ήχο και εικόνα. Αναλύονται από εμάς, μας έχουν δώσει πάρα πολλά στοιχεία και θα έλεγα πως σχεδόν το λύσαμε. Επίσης οι ελλιπείς ούτως ή άλλως δειγματοληψίες τελικά δείχνουν τι ήταν αυτό που το προκάλεσε», είπε για την έκρηξη ο πραγματογνώμονας.
Με πληροφορίες της «Καθημερινής»
Πηγή