Μετρό: Κλείνει ο σταθμός «Μανιάτικα» – Αλλάζουν δρομολόγια του τραμ για μήνες


Μετρό: Κλείνει ο σταθμός «Μανιάτικα» – Αλλάζουν δρομολόγια του τραμ για μήνες


Διαφ.



Κλειστός θα είναι ο σταθμός του μετρό «Μανιάτικα» το Σαββατοκύριακο 9 και 10 Μαρτίου καθώς κατά το διάστημα αυτό θα διεξαχθούν εργασίες για την εγκατάσταση νέου εξοπλισμού Ηλεκτρονικού Εισιτηρίου, δεδομένου ότι έως τώρα οι σταθμοί της επέκτασης προς Πειραιά λειτουργούν χωρίς πύλες.

Τι αναφέρει ο ΟΑΣΑ
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του ΟΑΣΑ, ξεκινά η σταδιακή υλοποίηση του έργου για την εγκατάσταση νέων πυλών εισόδου/εξόδου, ΑΜΕΚ (Αυτόματα Μηχανήματα Έκδοσης Καρτών και Εισιτηρίων) και Κέντρων Διαχείρισης στους έξι σταθμούς της επέκτασης της γραμμής 3 «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός», «Νίκαια», «Μανιάτικα», «Πειραιάς», «Δημοτικό Θέατρο».

«Οι νέες πύλες και τα ΑΜΕΚ που θα τοποθετηθούν και θα τεθούν σε λειτουργία τους επόμενους μήνες, εντάσσονται στο γενικότερο πλαίσιο δράσεων του ΟΑΣΑ που υλοποιούνται για τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών μετακίνησης», αναφέρει η ανακοίνωση.

Κλειστά τα Μανιάτικα

Πότε λειτουργεί ξανά ο σταθμός
Από την Δευτέρα 11/3 που ο σταθμός «Μανιάτικα» θα λειτουργήσει και πάλι κανονικά, οι επιβάτες θα χρησιμοποιούν τον εξοπλισμό που υπήρχε ήδη (επικυρωτικά και αυτόματα μηχανήματα πώλησης), εγκατεστημένο σε νέες θέσεις.

Οι ημερομηνίες διακοπής λειτουργίας των υπόλοιπων 5 σταθμών του Μετρό, βάσει του καθορισμένου χρονοδιαγράμματος εργασιών, θα γνωστοποιηθούν με νεότερη ανακοίνωση του ΟΑΣΑ.

Πώς θα εξυπηρετούνται οι επιβάτες κατά τη διάρκεια της προσωρινής διακοπής λειτουργίας του σταθμού «Μανιάτικα»
Για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού λόγω της διακοπής λειτουργίας του σταθμού «Μανιάτικα», ο ΟΑΣΑ προχώρησε σε τροποποιήσεις της διερχόμενης, από τον συγκεκριμένο σταθμό, λεωφορειακής γραμμής 909 ΑΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ – ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ – ΚΡΑΤΙΚΟ ΝΙΚΑΙΑΣ, ώστε να διέρχεται από τον Σταθμό Νίκαια και στις δύο κατευθύνσεις και να μετεπιβιβάζονται οι επιβάτες της περιοχής.

Παράλληλα, από τον Σταθμό Μανιάτικα, οι επιβάτες θα μπορούν να εξυπηρετηθούν και προς τις δύο κατευθύνσεις από τις υφιστάμενες γραμμές 814 ΣΧΙΣΤΟ – ΚΑΡΑΒΑΣ – ΠΕΙΡΑΙΑΣ, 825 ΝΕΑΠΟΛΗ – ΑΓΙΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ – ΠΕΙΡΑΙΑΣ Β καθώς επίσης και από τη λεωφορειακή γραμμή 824 ΝΕΑΠΟΛΗ – ΑΓΙΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ – ΠΕΙΡΑΙΑΣ Α στην κατεύθυνση προς Πειραιά.

Επιπλέον, έχει προβλεφθεί και διεύρυνση ωραρίου της λεωφορειακής γραμμής 909 ως εξής:

Γραμμή 909 Σάββατο 9/3

Τελευταίο δρομολόγιο από αφετηρία στις 01:05
Τελευταίο δρομολόγιο από τέρμα στις 01:40
Γραμμή 909 Κυριακή 10/3
Τελευταίο δρομολόγιο από αφετηρία στις 24:00
Τελευταίο δρομολόγιο από τέρμα στις 00:35
Αλλαγές μακράς διαρκείας και στο τραμ
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα ισχύσουν και για το τραμ από την Κυριακή 10/03/2024 έως τις 30/06/2024. Στο διάστημα αυτό τα δρομολόγια στη Γραμμή 7 του Τραμ «Ασκληπιείο Βούλας – Αγία Τριάδα Πειραιά» θα διεξάγονται στο τμήμα Αγία Τριάδα – Καλαμάκι, λόγω εργασιών ανάπλασης στο Ελληνικό. Κατά το παραπάνω χρονικό διάστημα, θα υπάρξει διακοπή κυκλοφορίας στο τμήμα από τη στάση «Ζέφυρος» ως τη στάση «Ασκληπιείο Βούλας».

Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, το επιβατικό κοινό θα μπορεί να εξυπηρετηθεί από την προσωρινή κυκλική λεωφορειακή γραμμή Χ7 (ΠΙΚΡΟΔΑΦΝΗ – ΓΛΥΦΑΔΑ), που θα πραγματοποιεί στάσεις επιβίβασης – αποβίβασης στις αντίστοιχες με τις υπάρχουσες στάσεις του ΤΡΑΜ (με αφετηρία – τέρμα επί της Μαρίνας Αλίμου, στάση «ΑΦΕΤΗΡΙΑ – ΜΑΡΙΝΑ ΑΛΙΜΟΥ» όπου και η αφετηρία της γραμμής 101) και από τις υφιστάμενες λεωφορειακές γραμμές Α1 ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΒΟΥΛΑ , Α2 ΑΚΑΔΗΜΙΑ – ΒΟΥΛΑ (ΜΕΣΩ Λ. ΑΜΦΙΘΕΑΣ) και σε τμήματα της διαδρομής από γραμμές που διέρχονται της λεωφόρου Ποσειδώνος όπως η Β1 ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΑΝΩ ΓΛΥΦΑΔΑ και Β2 ΣΤ. ΣΥΓΓΡΟΥ ΦΙΞ – ΑΓ.ΚΟΣΜΑΣ (ΜΕΣΩ ΠΑΡΑΛΙΑΚΗΣ) -ΚΥΚΛΙΚΗ.

Τα δρομολόγια της κυκλικής λεωφορειακής γραμμής Χ7 (ΠΙΚΡΟΔΑΦΝΗ – ΓΛΥΦΑΔΑ) θα αναρτηθούν στην εφαρμογή της τηλεματικής

Νέα γραμμή 4 Μετρό: Μπήκε και ο δεύτερος μετροπόντικας – Από ποιους σταθμούς θα περάσει

Το μεγάλο έργο του Μετρό της Αθήνας προχωρά βήμα-βήμα προς τη νέα γραμμή 4. Η πιο πρόσφατη εξέλιξη είναι η έναρξη του δεύτερου μετροπόντικα με το όνομα “Νίκη”, που ξεκινά το ταξίδι του από το φρέαρ Βεϊκου προς το κέντρο της Αθήνας.

Η μεγάλη υποδομή του Ελληνικού Μετρό βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο, μετρώντας τρία χρόνια κατασκευής και απομένοντας περίπου 5,5 έτη. Η ενεργοποίηση της διάνοιξης της σήραγγας αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό ορόσημο σε αυτή την πορεία ανάπτυξης.

Σύμφωνα με πληροφορίες από το ypodomes.com, ο δεύτερος μετροπόντικας έχει ξεκινήσει τη διαδικασία συναρμολόγησής του, με το επόμενο βήμα να είναι η προσθήκη δύο ακόμα στοιχείων 15 μέτρων. Φαντάζεται κανείς ότι κάθε ΤΒΜ είναι περίπου 120 μέτρα μήκος, οπότε με την ολοκλήρωση της διαδικασίας, θα έχει εισέλθει στη σήραγγα από την πλευρά της Λ. Βεϊκου

Η επιτάχυνση της διάνοιξης, που θα συμβεί μέσα στην Άνοιξη όταν ως ολοκληρωμένο μηχάνημα και έχοντας περάσει όλες τις απαραίτητες δοκιμές, το ΤΒΜ θα αρχίσει να σκάβει σε ημερήσια βάση κατά μέσο όρο 15 μέτρα, τοποθετώντας 10-12 “δαχτυλίδια” όπως λέγεται η μόνιμη τσιμεντένια επένδυση της σήραγγας. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί για τον δεύτερο μετροπόντικα, θα απαιτηθούν περίπου 27 μήνες για να διανοίξει 7,2 χιλιόμετρα και θα περάσει από τους σταθμούς ΓΑΛΑΤΣΙ, ΕΛΙΚΩΝΟΣ, ΚΥΨΕΛΗ, ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ, ΕΞΑΡΧΕΙΑ, ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ, ΚΟΛΩΝΑΚΙ για να καταλήξει επίσης στον Ευαγγελισμό το 2026 όπου επίσης θα αποσυναρμολογηθεί και θα απομακρυνθεί από το έργο.

Αντίστοιχα ο πρώτος μετροπόντικας που ονομάζεται “Αθηνά” σύμφωνα με πηγές του ypodomes.com έχει ξεπεράσει πλέον τα 800 μέτρα και πλέον κατευθύνεται προς τον πρώτο σταθμό της γραμμής 4, τον σταθμό ΓΟΥΔΗ. Μέσα στο 2024 με τον συγκεκριμένο ρυθμό το ΤΒΜ θα φτάσει και στον δεύτερο σταθμό που ονομάζεται ΖΩΓΡΑΦΟΥ.

Το 2025 θα περάσει από ΙΛΙΣΙΑ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥΠΟΛΗ, ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ για να καταλήξει στον ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟ από όπου προβλέπεται και ολοκληρώσει έχοντας διανύσει 5,1 χιλιόμετρα. Στον Ευαγγελισμό θα ξεκινήσει η αποσυναρμολόγηση του και η μεταφορά του εκτός έργου. Το μηχάνημα θα μπορεί να μεταφερθεί σε άλλο έργο Μετρό.

Το έργο κατασκευάζει το σχήμα AVAX-GHELLA-ALSTOM. Αξίζει να σημειωθεί πως και τα δύο μηχανήματα ανήκουν στην ΑΒΑΞ καθώς παραγγέλθηκαν και αγοράστηκαν από την Γερμανία για το έργο της Γραμμής 4. Τα μηχανήματα θα μπορούν να συνεχίσουν να δουλεύουν σε μελλοντικά έργα όπως η επέκταση της γραμμής 2 προς Ίλιον και οι επεκτάσεις της γραμμής 4.

Ένα πολύ ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως από την καθυστέρηση στην παράδοση των σταθμών, στην μεγάλη πλειοψηφία των σταθμών θα περάσει πρώτα ο Μετροπόντικας και μετά θα προχωρήσει η εκσκαφή των σταθμών.

Νέα γραμμή 4 Μετρό: Μπήκε και ο δεύτερος μετροπόντικας – Από ποιους σταθμούς θα περάσει

Πέρασμα του ΤΒΜ από σκαμμένους σταθμούς προβλέπεται πλέον μόνο στο κέντρο. Αυτό βέβαια σημαίνει πως θα υπάρχει και δυσκολότερη εκσκαφή καθώς σε πολλούς σταθμούς θα χρειαστεί να σπάσει η έτοιμη σήραγγα που θα έχει αφήσει ο μετροπόντικας αλλά και περισσότερο έργο για το ΤΒΜ που θα πρεπει να δημιουργεί σήραγγα και στους σταθμούς που θα διέρχεται χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η εκσκαφή.

Η γραμμή 4 θα έχει δύο σταθμούς ανταπόκρισης με άλλες γραμμές. Ο πρώτος είναι στην ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ όπου θα συνδέεται με τον σταθμό ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ της γραμμής 2 μέσω υπόγειας διάβασης μήκους περίπου 200 μέτρων. Ο δεύτερος σταθμός θα είναι στον σταθμό ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ με τον ομώνυμο σταθμό της γραμμής 3. Η γραμμή 4 σε αυτό το σημείο θα περνά κάτω από τη γραμμή 3.

Θα εξυπηρετεί οικιστικές ζώνες στο κεντρικό τμήμα του αστικού ιστού και σημαντικές υπηρεσίες, συνδέοντας το ‘Αλσος Βεΐκου με τα Δικαστήρια σε 5 λεπτά και με την Πανεπιστημιούπολη σε διάστημα 14 λεπτών.


Πηγή