Διόδια σε Βαρυμπόμπη και Άγιο Στέφανο: Δεν υπάρχει ειλημμένη απόφαση


Διόδια σε Βαρυμπόμπη και Άγιο Στέφανο: Δεν υπάρχει ειλημμένη απόφαση


Διαφ.


Δεν υπάρχει ειλημμένη απόφαση για διόδια σε Βαρυμπόμπη και Άγιο Στέφανο ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Ν. Ταχιάος απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής Μ. Χριστοδουλάκη με θέμα.

Παράλληλα: Ακόμη πιο «τσουχτερό» το 2024: Σκεπάζει τα πάντα η ακρίβεια – Οι νέες τιμές στα διόδια από την 1η Ιανουαρίου

Όπως εξήγησε ο κ. Ταχιάος συνεπεία του σχετικού νόμου 3555/2007, έχουν πληρωθεί από το 2017 για τη μη κατασκευή των διοδίων, στα πλαίσια της σύμβασης, στον παραχωρησιούχο 103,4 εκατ. ευρώ.

(Η μη κατασκευή διοδίων) οφείλεται στην παρέμβαση του δημοσίου που γίνεται με υπουργικές αποφάσεις, είπε ο υφυπουργός, τονίζοντας ότι πρέπει να συμφωνήσουμε ότι η παρέμβαση του δημοσίου δεν θα συνίσταται πλέον στη βούληση ενός υπουργού, «αλλά θα έρθει η ίδια η Βουλή και θα πει “ναι, συμφωνούμε, κυρώνουμε μία νέα νομική διάταξη η οποία λέει ότι δεν θα εγκατασταθούν διόδια στο ύψος της Κηφισιάς και του Διονύσου στην ΠΑΘΕ”».

«Εάν θα συνεχίσει το ελληνικό δημόσιο να πληρώνει με σημερινές τιμές, υπολογίζουμε περίπου 25 εκατομμύρια το χρόνο» προειδοποίησε ο κ. Ταχιάος.

Από την πλευρά του, ο κ. Χριστοδουλάκης είπε ότι προφανώς δεν ζητάμε από την κυβέρνηση να παρανομήσει σε σχέση με τον νόμο 3555/2007, ζητάμε όμως να εξαντλήσει τη νομοθετική της πρωτοβουλία και να τροποποιήσει την υφιστάμενη σύμβαση. Ζήτησε επίσης, προτού αναληφθεί οποιαδήποτε πρωτοβουλία για εγκατάσταση διοδίων, να προηγηθεί ουσιαστική διαβούλευση με τους αρμόδιους φορείς και σίγουρα με τους άμεσα σχετιζόμενους Δήμους.

Ανταπαντώντας, ο κ. Ταχιάος εξέφρασε τη χαρά του για το ύφος, το επίπεδο και την ουσία της τοποθέτησης Χριστοδουλάκη: «Πολύ φοβάμαι ότι πολλές φορές σε αυτήν την αίθουσα, αλλά και γενικά στον πολιτικό λόγο, μιλάμε με τα χαρακτηριστικά του Ιανού. […] Κάθε φορά που προκύπτει το ζήτημα της δωρεάν διέλευσης από τα διόδια […] προκύπτει το ζήτημα ότι η κυβέρνηση δεν θέλει να επιβαρύνει τους κατασκευαστές ή θέλει να χαρίσει λεφτά στους κατασκευαστές όταν πηγαίνουμε και αποπληρώνουμε τις οφειλές οι οποίες δημιουργούνται […] Εάν συνεχίσει το ελληνικό δημόσιο να πληρώνει με σημερινές τιμές, υπολογίζουμε περίπου 25 εκατομμύρια το χρόνο. Αυτή θα είναι μια πολιτική απόφαση η οποία θα έρθει στη Βουλή, θα κυρωθεί με νόμο στη Βουλή και δεν θα χρεώνεται πολιτικά σε μια κυβέρνηση με αυτόν τον λαϊκίστικο τρόπο». Λυπάμαι που το λέω, διότι η ΝΔ συγκυβέρνησε με το ΠΑΣΟΚ, «αλλά σε αυτόν τον λαϊκισμό τελευταία έχει διολισθήσει και το ίδιο το κόμμα σας διά στόματος του προέδρου του. Λυπάμαι που το λέω αυτό όταν, σε ό,τι αφορά έργα -και πολύ χαρακτηριστικό είναι το βίντεο του για το Flyover της Θεσσαλονίκης- ο κ. Ανδρουλάκης βλέπει από πίσω τα συμφέροντα των εργολάβων. Χαίρομαι, λοιπόν, για τη δική σας τοποθέτηση, η οποία έχει αντιδιαμετρικά χαρακτηριστικά και έχει μια ωριμότητα που είναι αντίστοιχη με αυτήν με την οποία η κυβέρνηση αντιμετωπίζει το θέμα» είπε ο κ. Ταχιάος στην απάντησή του προς τον κ. Χριστοδουλάκη.

Έρχονται διόδια στη Βαρυμπόμπη

Χωρίς αυξήσεις στα διόδια, σύμφωνα με τα όσα φαίνεται, ο τελευταίος τρίμηνος της χρονιάς θα προχωρήσει ομαλά. Μετά από τις έντονες συζητήσεις μεταξύ των παραχωρησιούχων και του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, οι πρώτοι αποφάσισαν να ανακαλέσουν την απόφασή τους για αύξηση του τέλους σε ποσοστό ανάλογο της πληθωριστικής αύξησης.

Αναμένονται αυξήσεις από την Πρωτοχρονιά του 2024, καθώς θα ενεργοποιηθεί η πρόβλεψη για την τιμαριθμική αναπροσαρμογή του αντιτίμου των διοδίων που ορίζεται στις συμβάσεις παραχώρησης.

Το υπουργείο, πάντως διαβεβαιώνει ότι οι αυξήσεις αυτές δε θα είναι αθροιστικές σε αυτές της προηγούμενης χρονιάς, όταν ο πληθωρισμός είχε φτάσει σε δυσθεώρητα επίπεδα.

«Οι παραχωρησιούχοι έχουν επίγνωση της πραγματικότητας. Δεν έχουν θέσει θέμα επανόδου της τιμαριθμικής αναπροσαρμογής μετά τα γεγονότα της Θεσσαλίας. Η χώρα είναι σε κατάσταση που δεν μπορούν να τεθούν τέτοια θέματα», ανέφερε την Τρίτη ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος.

Απαιτείται κατεδάφιση της γέφυρας Βαρυμπόμπης – Θα μπουν διόδια – Αντίο στα «ηλεκτρονικά»

Παράλληλα, υπάρχει η πιθανότητα να τοποθετηθούν οι σταθμοί διοδίων στη Βαρυμπόμπη μέσα στο 2024, ενώ υπάρχουν επίσης σχέδια για επιδιόρθωση της γέφυρας στην περιοχή. Η γέφυρα αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα στη δομή της και φαίνεται να βρίσκεται στα όριά της.

«Η γέφυρα της Βαρυμπόμπης είναι επιβαρυμένη και θα πρέπει κάποια στιγμή να αντικατασταθεί», τόνισε ο κ. Ταχιάος, συμπληρώνοντας πως πρέπει να υπάρξει πλήρης κατεδάφισή της και αντικατάστασή της με νέα.

Έρχονται διόδια στη Βαρυμπόμπη

Σύμφωνα με τον ίδιο, θα πρέπει να ληφθεί οριστική απόφαση εντός του επόμενου έτους σχετικά με τους ακόμα μη κατασκευασμένους σταθμούς διοδίων στην περιοχή. Αυτή η καθυστέρηση οδηγεί σε αποζημιώσεις ύψους 25 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως προς τον παραχωρησιούχο από το Ελληνικό Δημόσιο.
Οι διοδικοί σταθμοί δεν είχαν τοποθετηθεί λόγω των έντονων αντιδράσεων από τις τοπικές κοινότητες της Κηφισιάς και των γύρω δήμων. Σύντομα θα ξεκινήσει εκ νέου διαβούλευση με τη νέα δημοτική αρχή της Κηφισιάς προκειμένου να καταγραφεί η θέση της.

Θα θυμηθούμε ότι η εφαρμογή των διοδίων είχε αναβληθεί πριν από περίπου δύο χρόνια, προκειμένου να εφαρμοστεί με τη λειτουργία του αναλογικού συστήματος χρέωσης ηλεκτρονικών διοδίων.

Ωστόσο, αυτά τα έργα αποκλείστηκαν από τη χρηματοδότηση του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Ο κ. Ταχιάο ανέφερε ότι τα έργα δεν ήταν ώριμα και τώρα αναζητείται επιπλέον χρηματοδότηση για αυτά.

Ενεργοποιείται το Μητρώο Γεφυρών

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστου Σταϊκούρα, αναμένεται να εκδοθεί εντός της εβδομάδας Υπουργική Απόφαση για την έγκριση του Κανονισμού Επιθεώρησης και Συντήρησης Γεφυρών, καθώς και για τη δημιουργία της Διοικητικής Αρχής Γεφυρών.

Με τον τρόπο αυτό καθορίζονται οι υποχρεώσεις των φορέων λειτουργίας και συντήρησης των γεφυρών και προσδιορίζεται η ακριβής μεθοδολογία για την καταγραφή και παρακολούθηση της κατάστασης και της συντήρησης όλων των γεφυρών της χώρας, με μήκος μεγαλύτερο των 6 μέτρων.

Ταυτόχρονα έχει προετοιμαστεί και το Εθνικό Μητρώο Γεφυρών το οποίο, με τη συνδρομή του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, θα παρουσιασθεί σε κατάλληλη διαδικτυακή πλατφόρμα.

Έρχονται διόδια στη Βαρυμπόμπη

Μέσω της ψηφιακής αυτής εφαρμογής θα γίνεται η πλήρης καταγραφή και αποτύπωση της κατάστασης και των ενεργειών για τη συντήρηση και λειτουργία των γεφυρών από τους αρμόδιους κατά περίπτωση φορείς λειτουργίας και συντήρησης, καθώς και η συστηματική παρακολούθηση από τη Διοικητική Αρχή Γεφυρών της εφαρμογής του Κανονισμού.

Τα αντιπλημμυρικά

Όσον αφορά στα έργα πρόληψης πλημμυρών, πραγματοποιούνται παρούσα στιγμή μελέτες για 11 μεγάλα έργα, συνολικού προϋπολογισμού 28,9 εκατομμυρίων ευρώ. Επιπλέον, υλοποιούνται άλλα 10 έργα, με συνολικό προϋπολογισμό 344 εκατομμυρίων ευρώ, στις περιοχές της Αττικής, της Κεντρικής Μακεδονίας και της Πελοποννήσου. Τέλος, υπάρχουν 4 έργα, τα οποία βρίσκονται υπό ανάθεση, με προϋπολογισμό 197 εκατομμυρίων ευρώ.

Όπως υπό ανάθεση είναι και 2 έργα ΣΔΙΤ, ύψους 497 εκατ. ευρώ.

Σε αυτά προστίθενται 49 μεγάλα αρδευτικά έργα που έρχονται στην ευθύνη υλοποίησης του Υπουργείου από το Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, προϋπολογισμού 642 εκατ. ευρώ, και τα οποία βρίσκονται σε διαφορετικές φάσεις ωρίμανσης.


Πηγή