Τέμπη: «Κάτω από το χαλί» 1,3 εκατομμύρια υπογραφές – Κόντρα στη Βουλή για το νόμο περί ευθύνης υπουργών


Τέμπη: «Κάτω από το χαλί» 1,3 εκατομμύρια υπογραφές – Κόντρα στη Βουλή για το νόμο περί ευθύνης υπουργών


Διαφ.


Άναψαν τα αίματα στη Βουλή μεταξύ κυβέρνησης και αξιωματικής αντιπολίτευσης για το ζήτημα της λαϊκής νομοθετικής πρωτοβουλίας που προβλέφθηκε με την τελευταία συνταγματική αναθεώρηση (άρθρο 73 του Συντάγματος).

Δείτε επίσης: Κόλαφος η «Τσαρίνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης» για τα Τέμπη: Ξεκάθαρη η εισαγγελέας Κοβέσι – «Η απάτη σκοτώνει… Όσοι φταίνε θα πληρώσουν!»

Εν ευθέτω χρόνο θα εκδηλωθεί η νομοθετική πρωτοβουλία που αφορά στην εφαρμογή του, ανέφερε από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Επικρατείας Μάκης Βορίδης απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Β. Κόκκαλη με θέμα:

«Η κυβέρνηση προτίθεται να σεβαστεί εμπράκτως με την αναγκαία νομοθετική πρωτοβουλία, την επιθυμία του 1 εκατομμυρίου πολιτών που στηρίζουν το ψήφισμα των συγγενών των θυμάτων του δυστυχήματος των Τεμπών;».

Μέσα στο ψήφισμα τα βασικά αιτήματα είναι το θέμα της αλλαγής διατάξεων του νόμου περί ευθύνης υπουργών, καθώς και του άρθρου για τη βουλευτική ασυλία.

«Είναι ζητήματα της αναθεώρησης του Συντάγματος»

Σύμφωνα με τον υπουργό το ψήφισμα έχειστο επίκεντρό του την κατάργηση των διατάξεων για την ευθύνη των υπουργών και τη βουλευτική ασυλία, επισημαίνοντας ότι «αυτά είναι ζητήματα της αναθεώρησης του Συντάγματος, και δεν αφορούν πρωτοβουλίες νόμων» […] Ενδεχομένως θα υπήρχε μια σκέψη μήπως μπορεί να αναθεωρήσει το νόμο περί ευθύνης υπουργών, αλλά όχι βέβαια στην κατεύθυνση που να εξαλειφθεί η ποινική αρμοδιότητα της Βουλής, επεσήμανε ο υπουργός, εξηγώντας ότι ο νόμος περί ευθύνης υπουργών είναι εκτελεστικός του άρθρου 86 του Συντάγματος (σ.σ. «Μόνο η Βουλή έχει την αρμοδιότητα να ασκεί δίωξη κατά όσων διατελούν ή διετέλεσαν μέλη της Κυβέρνησης ή υφυπουργοί για ποινικά αδικήματα που τέλεσαν κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, όπως νόμος ορίζει).

Σημείωσε επίσης ότι ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, ως πλειοψηφία στην προτείνουσα Βουλή της τελευταίας διαδικασίας αναθεώρησης, δεν πρότεινε ούτε την κατάργηση του άρθρου 86 ούτε την κατάργηση της βουλευτικής ασυλίας.

Απουσιάζει με ευθύνη της Ν.Δ. ο εφαρμοστικός νόμος

Από την πλευρά του, ο κ. Κόκκαλης είπε ότι, ενώ απουσιάζει με ευθύνη της ΝΔ ο εφαρμοστικός νόμος για να ασκήσουν οι πολίτες το δικαίωμα που τους δίνει το αναθεωρημένο άρθρο 73, έρχεται ο κ. Βορίδης και «λογοκρίνει» το ψήφισμα.

«Ούτε εσείς ούτε εγώ έχουμε το δικαίωμα να λογοκρίνουμε την πρόταση νόμου, την οποία ενάμιση εκατομμύριο πολίτες θέλουν να φέρουν. […] Δώστε τους το δικαίωμα με τον εφαρμοστικό νόμο». Αναφερόμενος, όπως είπε, στην ουσία του ψηφίσματος, είπε ότι «πράγματι, τυπικά δεν μπορεί να αναθεωρηθεί ο νόμος περί ευθύνης υπουργών με την πρόταση νόμου. Μπορεί όμως να χρησιμεύσει ερμηνευτικά».

Ανταπαντώντας, ο κ. Βορίδης είπε ότι η αντίληψη για τη βουλευτική ασυλία έχει αλλάξει άρδην την τελευταία δεκαετία, τονίζοντας μάλιστα ότι η Βουλή αίρει πλέον την ασυλία των βουλευτών σε αντίθεση με τις προηγούμενες κοινοβουλευτικές περιόδους.

Όσο για την ευθύνη υπουργών, είπε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, εάν θέλει, διαθέτει περισσότερους από 30 βουλευτές που απαιτούνται για να καταθέσει πρόταση για τη σύσταση προανακριτικής.

Η διαφορά μας είναι ότι εσείς στείλατε ανθρώπους (Νοβάρτις) να δικαστούν και αθωώθηκαν, εμείς στείλαμε ανθρώπους (Παπαγγελόπουλο και Παππά) να δικαστούν και καταδικάστηκαν. Αυτή είναι η διαφορά των δύο περιόδων, είπε ο κ. Βορίδης.

Στη Βουλή δικογραφία από μήνυση ενός τραυματία φοιτητή

Το μεσημέρι της Παρασκευής ανακοινώθηκε από το βήμα της Βουλής και από τον αντιπρόεδρο Θανάση Μπούρα, ότι ήρθε στη Βουλή δικογραφία από μήνυση την οποία έχει υποβάλει κατά του πρώην υπουργού Υποδομών αλλά και στελεχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ένας τραυματίας φοιτητής.

Μένει να δούμε αν θα γίνει κάποια κίνηση από την αξιωματική αντιπολίτευση για περαιτέρω διερεύνηση της συγκεκριμένης υπόθεσης και της συγκεκριμένης δικογραφίας.

Την ίδια ώρα στη Βουλή διαβιβάστηκε δικογραφία κατά της τότε πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών, στελεχών του ΟΣΕ και της Hellenic Train, μετά από ένδικα μέσα που κατέθεσε τραυματίας της τραγωδίας.


Πηγή