Έρχονται αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας των ΙΧ – Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι


Έρχονται αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας των ΙΧ – Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι


Διαφ.


Ανάβει το πράσινο φως για τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας των ΙΧ που πληρώνουν εκατομμύρια ιδιοκτήτες, με την απόφαση του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών να συγκροτεί οκταμελή Τεχνική Ομάδα Εργασίας, με στόχο να εξετάσει τα νέα οικονομικά και περιβαλλοντικά δεδομένα.

Αυτό πραγματοποιείται, προκειμένου να υποβάλει προτάσεις και εναλλακτικά σενάρια κοστολόγησης των τελών για όλα τα οχήματα που κυκλοφορούν στη χώρα μας.

Δείτε επίσης: «Βαρύ» πρόστιμο για τους Έλληνες οδηγούς – Το αγνοούν οι περισσότεροι

Το βασικό κριτήριο που θα καθορίσει τις εισηγήσεις, τις οποίες θα καταθέσει η ομάδα εργασίας, θα είναι -σύμφωνα με την ίδια απόφαση- «η μελέτη των νέων τεχνολογικών οικονομικών, κοινωνικών και περιβαλλοντολογικών εξελίξεων» στον τομέα της αυτοκίνησης.

Το παράδειγμα των άλλων χωρών

Παράλληλα η ομάδα εργασίας θα μελετήσει τα συστήματα τελών κυκλοφορίας οχημάτων που εφαρμόζονται σε άλλες χώρες και θα παρουσιάσει ένα πρώτο σχέδιο προτάσεων μέσα στο Σεπτέμβριο.

Με το τωρινό καθεστώς, υπάρχουν αρκετές διαφορές στο ύψος των τελών κυκλοφορίας, ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων ή τον κυβισμό του οχήματος (για παλαιά αυτοκίνητα) ενώ προβλέπεται πλήρης απαλλαγή για ηλεκτρικά οχήματα και υβριδικά που εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους.

Τι θα συμβεί με τα παλαιότερα οχήματα

Αρμόδιες πηγές αφήνουν ανοικτό το σενάριο αύξησης των τελών στα παλαιότερα αυτοκίνητα στο πλαίσιο εκκίνησης εφαρμογής αντικινήτρων χρήσης των πολύ παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων.

Το νέο σύστημα τελών κυκλοφορίας θα οδηγήσει στη διαφοροποίηση των υφιστάμενων τελών κυκλοφορίας, κυρίως με κριτήρια περιβαλλοντικά, όπως είναι οι εκπομπές ρύπων αλλά και με την υιοθέτηση συγκεκριμένου πλαισίου για οχήματα εναλλακτικών καυσίμων, καθώς και των ηλεκτρικών, των υβριδικών και των plug in οχημάτων.

Αλλαγές και στα πρόστιμα

Να σημειωθεί πως η ομάδα εργασίας θα εξετάσει και σενάρια αλλαγής στο χρηματικό πρόστιμο για τα απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας, που μετά το πέρας της προθεσμίας, αυξάνονται στο διπλάσιο της αξίας.

Στόχος της ηγεσίας του αρμόδιου υπουργείου είναι να καθιερώσει κλιμακωτές πρόσθετες χρεώσεις σε συνάρτηση με τον χρόνο καθυστέρησης πληρωμής των τελών κυκλοφορίας.

Αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας
(ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΣ/ EUROKINISSI)

Τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα

Εντός των επόμενων ημερών έρχεται διάταξη – ανάσα για χιλιάδες ιδιοκτήτες οχημάτων που θέλουν να τα βγάλουν ξανά στους δρόμους αλλά τα έχουν θέσει ψηφιακά σε ακινησία, που θα επιτρέπει την πληρωμή τελών κυκλοφορίας με τον μήνα.

Συγκεκριμένα, το υπουργείο Οικονομικών αναμένεται να θέσει σε λειτουργία από αρχές Απριλίου την πλατφόρμα της ΑΑΔΕ όπου θα μπορούν να προχωρούν σε άρση της ακινησίας και να πληρώνουν τέλη με τον μήνα.

Η νομοθετική διάταξη πρόκειται να δώσει την δυνατότητα στους ιδιοκτήτες, για άλλη μία χρονιά, να πληρώνουν αναλογικά τέλη, μόνο για το διάστημα εκείνο κατά το οποίο θα βρίσκονται σε κυκλοφορία και όχι για όλη τη χρονιά και βρίσκεται ήδη υπό κατάρτιση προκειμένου να προωθηθεί προς ψήφιση άμεσα.

Το εν λόγω μέτρο προβλέπει ότι εάν κάποιος θέλει να επανακυκλοφορήσει για ένα μήνα το όχημα θα πληρώσει το 1/12 των τελών, για δύο μήνες τα 2/12, για τρεις μήνες τα 3/12 και ούτω καθεξής.

Παραδείγματα

  • Ιδιοκτήτης με ΙΧ 2.000 κυβικών εκατοστών έχει συνολικό κόστος τελών κυκλοφορίας 615 ευρώ. Εάν η άρση ακινησίας γίνει για 5 μήνες, τότε θα καταβάλλει 256,25 ευρώ, ενώ για 7 μήνες θα πληρώσει 358,75 ευρώ.
  • Ιδιοκτήτης ΙΧ με ετήσια τέλη κυκλοφορίας 300 ευρώ που θέλει να άρει την ακινησία ου οχήματος για τρεις μήνες θα πληρώσει 75 ευρώ.
  • Ιδιοκτήτης αυτοκινήτου με ετήσια τέλη 500 ευρώ που θέλει να το θέσει εκ νέου σε κυκλοφορία για τρεις μήνες θα πρέπει να καταβάλλει 125 ευρώ.

Να σημειωθεί ότι εάν ένας οδηγός πληρώσει τέλη κυκλοφορίας για δύο μήνες, μπορεί να επιλέξει οποιοδήποτε χρονικό διάστημα επιθυμεί για να κάνει άρση ακινησίας.

Ωστόσο χρειάζεται προσοχή, καθώς τμήμα μηνός, ακόμα και μία ημέρα, λογίζεται ως ολόκληρος μήνας, ενώ το δικαίωμα άρσης ακινησίας χορηγείται μόνο μία φορά εντός του έτους, ενώ όταν λήξει το διάστημα κίνησης για το οποιό έχουν καταβληθεί αναλογικά τέλη κυκλοφορίας το όχημα πρέπει να τεθεί άμεσα σε ψηφιακή ακινησία.


Πηγή