Αιφνίδιο «λουκέτο» Σκλαβενίτη – Το πήρε απόφαση η αλυσίδα


Αιφνίδιο «λουκέτο» Σκλαβενίτη – Το πήρε απόφαση η αλυσίδα


Διαφ.


Κλειστά θα παραμείνουν πολλά σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης Τρίτη (21/05) και Τετάρτη (22/05).

Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η αλυσίδα, σε δύο περιοχές τα καταστήματά της βάλουν διήμερο «λουκέτο» λόγων τοπικών αργιών. Παράλληλα, κινείται δίχως «φρένα» ο Σκλαβενίτης: Η νέα μεγάλη κίνηση που ανακοινώνει η εταιρεία!

Η επίσημη ανακοίνωση του Σκλαβενίτη

Κλειστά Καταστήματά μας λόγω τοπικών αργιών Την Τρίτη 21 Μαΐου: Κέρκυρα – Επέτειος Ένωσης των Επτανήσων με την Ελλάδα

Την Τετάρτη 22 Μαΐου: Τρίπολη – Εορτή των Πολιούχων, Νεομαρτύρων Δημητρίου και Παύλου

Σκλαβενίτης: Η ιστορία της αυτοκρατορίας που χτίστηκε βήμα-βήμα

Σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης
Σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης

Την τελευταία του πνοή άφησε σε ηλικία 53 ετών ο Στέλιος Σκλαβενίτης, ένα από τα τρία αδέλφια που βρίσκονται πίσω από την ομώνυμη αλυσίδα σούπερ μάρκετ, βυθίζοντας στο πένθος τους οικείους του αλλά και τον επιχειρηματικό κόσμο.

Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1954 από τους Ιωάννη Σκλαβενίτη, Σπύρο Σκλαβενίτη και τον Μιλτιάδη Παπαδόπουλο, αρχικά ως Χονδρέμπορος. Το πρώτο σούπερ μάρκετ άνοιξε το 1969 στο Περιστέρι της Αθήνας.

Ο όμιλος Σκλαβενίτη, μετά την εξαγορά της «Μαρινόπουλος», αριθμεί 538 καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο.

Η επιχείρηση του Σκλαβενίτη χτίστηκε βήμα-βήμα και πλέον αποτελεί τον… γαμπρό και όχι τη νύφη στις εξαγορές. Η εκ Λευκάδος οικογένεια Σκλαβενίτη ξεκινάει από το 1920 με μια εταιρεία εισαγωγών ξυλείας κι εξαγωγών κρασιών. Το 1936 η οικογένεια καταστρέφεται οικονομικά, μετά από ένα ατύχημα σε μεγάλη παρτίδα εμπορευμάτων που αποστέλλονταν στο εξωτερικό. Οι ατυχίες οδήγησαν τον Γεράσιμο Σκλαβενίτη στην Αθήνα. Η κατοχή, βρίσκει την οικογένεια σε δεινή οικονομική κατάσταση και το 1942 πεθαίνουν μέσα στην ανέχεια και οι δύο γονείς.

Η ιστορία συνεχίζεται όταν τα παιδιά, ο Γιάννης και ο Σπύρος Σκλαβενίτης θα αρχίσουν τη δραστηριότητά τους στο εμπόριο και στα τέλη της δεκαετίας του ’40 ξεκίνησαν να διαθέτουν κεχρί, κανναβούρι, καθώς και είδη πρώτης ανάγκης στην Κεντρική Αγορά.

Τα δύο αδέλφια Σκλαβενίτη στρέφονται στο εμπόριο ειδών μπακαλικής και μπαχαρικών, ενώ το 1950 γνωρίζονται με τον μικρασιατικής καταγωγής Μιλτιάδη Παπαδόπουλο. Το 1954 οι τρεις φίλοι προχωρούν στη δημιουργία της Σκλαβενίτης & Σία με έδρα τα Πετράλωνα κι αντικείμενο τη χονδρική πώληση τροφίμων.

Το 1967 ιδρύουν την πρώτη εταιρεία τηλεφωνικών παραγγελιών στην Ελλάδα, την ΤΗΛΕΞΥΠ – η πρώτη εταιρεία delivery στη χώρα. Ο πρωτοποριακός χαρακτήρας της και η διάθεση προϊόντων αρίστης ποιότητας σε τιμές χονδρικής συνέβαλαν στην εξάπλωση της φήμης της, με αποτέλεσμα σε σύντομο χρονικό διάστημα να δέχεται παραγγελίες σχεδόν από κάθε γωνιά της Αττικής. Η επιτυχία της ΤΗΛΕΞΥΠ τούς ώθησε το 1969 στη δημιουργία του πρώτου καταστήματος λιανικής και εν συνεχεία, το 1971, στην ίδρυση του πρώτου σούπερ μάρκετ, στο Περιστέρι (Λεωφόρος Κηφισού 80), εκεί όπου σήμερα βρίσκονται οι κεντρικές εγκαταστάσεις τους.

Το 1993 έφυγε από τη ζωή ο Γιάννης Σκλαβενίτης και το 2006 ο Σπύρος. Την ίδια χρονιά σημειώθηκαν σημαντικές αλλαγές στη διοίκηση της εταιρείας. Είχε προηγηθεί έναν χρόνο νωρίτερα, όπως λέγεται, πρόταση εξαγοράς από πολυεθνικό όμιλο ύψους 400 εκατ. ευρώ. Μάλιστα τότε τα παιδιά του Σπύρου Σκλαβενίτη χρειάστηκαν στήριξη με νέα κεφάλαια για να εξαγοράσουν τις μετοχές των εξαδέλφων τους. Αυτή τη βρήκαν από τον Νίκο Μαμιδάκη της Jet Oil, ο οποίος συμμετέχει στο ΔΣ της εταιρείας.

Σημειώνεται ότι σύζυγος του Γεράσιμου Σκλαβενίτη, είναι η Άννα Μαμιδάκη, κόρη του Νίκου Μαμιδάκη, η οποία δημιούργησε την εταιρεία παιδικού ενδύματος «Look @t me» αξιοποιώντας τις γνώσεις της στον χώρο της μόδας καθώς πριν από τον γάμο της διηύθυνε μαζί με τη μητέρα της τον οίκο μόδας Escada.

Σήμερα η Μαρία Σκλαβενίτη είναι η πρόεδρος της Ι. & Σ. Σκλαβενίτης ΑΕΕ, ενώ ο Στέλιος είχε τη θέση του αναπληρωτή διευθύνοντος σύμβουλου. Ο Γεράσιμος Σκλαβενίτης είναι ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου και έχει αναλάβει κυρίως το διοικητικό κομμάτι.

Μέχρι και σήμερα η επιχείρηση ξεχωρίζει για τις… οικογενειακές σχέσεις με τους εργαζόμενους. Παρά την οικονομική ύφεση των τελευταίων έξι ετών η επιχείρηση δεν προχώρησε σε μείωση μισθών και μαζικές απολύσεις.

Ταυτόχρονα επέλεξε να μην ανοίγει τις Κυριακές, όπως κάνουν άλλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ και σε γενικές γραμμές οι σχέσεις με τους εργαζόμενους είναι σε οικογενειακό επίπεδο. Δεν είναι τυχαίο ότι οι περισσότεροι εργαζόμενοι ταυτίζουν τον εργασιακό τους βίο με την οικογένεια, ενώ πολλά στελέχη αναδείχθηκαν μέσα από την εταιρία και ανέλαβαν θέσεις ευθύνης.


Πηγή