Μάστιγα η εγκατάλειψη θυμάτων σε τροχαία στην Ελλάδα – Πάνω από 8 νεκροί και 42 τραυματίες το πρώτο μισό του 2024


Μάστιγα η εγκατάλειψη θυμάτων σε τροχαία στην Ελλάδα – Πάνω από 8 νεκροί και 42 τραυματίες το πρώτο μισό του 2024


Διαφ.


Κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους καταγράφηκαν 46 τροχαία συμβάντα με συνολικά 50 θύματα, εκ των οποίων 8 τραυματίστηκαν θανάσιμα. Από τα θύματα, το 44% ήταν πεζοί και το 20% παιδιά. Επιπλέον, το 78% των τροχαίων ατυχημάτων συνέβη σε κατοικημένες περιοχές.

«Η εγκατάλειψη τραυματία στο δρόμο πρέπει να θεωρηθεί ατιμωτική πράξη, τα ονόματα και η φωτογραφία των δραστών να δημοσιοποιούνται, να τους αφαιρείται διά βίου η άδεια οδήγησης, να κατάσχεται το όχημα και να δικάζονται για κακούργημα με το άρθρο 306 του Π.Κ. και να θεωρείται ότι οδηγούσαν υπό την επήρεια αλκοόλ στην ανώτατη βαθμίδα. Αμεση κατάργηση του άρθρου 43 του ΚΟΚ. Να σταματήσει το κράτος να διαμηνύει στους δράστες μπορείς να το κάνεις, τίποτα δεν θα πάθεις», τονίζουν χαρακτηριστικά τα «SOS Τροχαία Εγκλήματα».

Διαβάστε επίσης: Έρχονται «τεράστιες» αλλαγές από την τροχαία: Πώς θα βεβαιώνονται οι ηλεκτρονικές κλήσεις

Σύμφωνα με τα «SOS Τροχαία Εγκλήματα», το πρώτο εξάμηνο του 2024 καταγράφηκαν 46 περιστατικά με συνολικά 50 θύματα. Η ανάλυση δείχνει ότι από τα θύματα, 24 είναι γυναίκες (48%) και 26 άνδρες (52%), ενώ 10 από τα 50 θύματα είναι ανήλικα (20%). Από τα ανήλικα θύματα, 8 ήταν πεζοί, ένας επιβάτης Ι.Χ. και ένας οδηγός μοτοσικλέτας (νεκρός). Οι ηλικίες των ανηλίκων κυμαίνονται από 5 έως 17 ετών.

Μάστιγα η εγκατάλειψη θυμάτων σε τροχαία στην Ελλάδα - Πάνω από 8 νεκροί και 42 τραυματίες το πρώτο μισό του 2024
(ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ/EUROKINISSI)

Από την ιδιότητα με την οποία κυκλοφορούσαν στο οδικό δίκτυο τα θύματα προκύπτει πως 2 από τα θύματα είναι ποδηλάτες (4%), 11 από τα θύματα είναι οδηγοί ή επιβάτες Ι.Χ. (22%), 15 από τα θύματα είναι οδηγοί μοτό (30%), ενώ από τα 50 θύματα τα 22 (ποσοστό 44%) είναι πεζοί.

Πού συνέβησαν όμως; Όπως αναφέρουν τα «SOS Τροχαία Εγκλήματα», 36 από τα 46 συμβάντα έγιναν σε κατοικημένες περιοχές (78, 2%), 8 σε αγροτικούς δρόμους (17,4%), 2 σε εθνικές οδούς (4,4%) και κανένα σε αυτοκινητοδρόμους.

Ανά γεωγραφική περιοχή της χώρας τα συμβάντα κατανέμονται ως εξής: Αττική 14, Στερεά Ελλάδα 7, Πελοπόννησος 5, Κρήτη 5, Θεσσαλία 4, Μακεδονία 3, Νησιά Αιγαίου 3, Ηπειρος 2, Νησιά Ιονίου 2, Θράκη 1.

Οσον αφορά στους 8 νεκρούς, είναι 3 γυναίκες και 5 άνδρες. Από αυτούς 4 είναι πεζοί, 3 οδηγοί μοτό και 1 οδηγός Ι.Χ. Πέντε από τα θανατηφόρα συμβάντα έγιναν σε περιοχές κατοικίας και 3 σε επαρχιακές οδούς.

Υπενθυμίζεται πως ανάμεσα στους νεκρούς είναι και ένας ανήλικος 16χρονος οδηγός μοτό.

Μάστιγα η εγκατάλειψη θυμάτων σε τροχαία στην Ελλάδα - Πάνω από 8 νεκροί και 42 τραυματίες το πρώτο μισό του 2024
(ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ/EUROKINISSI)

Ερχεται ο νέος ΚΟΚ

Το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, σε μια προσπάθεια να μειώσει τα τροχαία ατυχήματα που σημειώνονται στους ελληνικούς δρόμους και κοστίζουν ανθρώπινες ζωές κάθε χρόνο, έχει προχωρήσει σε αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Το επόμενο διάστημα αναμένεται ο ΚΟΚ να βγει σε δημόσια διαβούλευση. Σύμφωνα με πληροφορίες του «Ελεύθερου Τύπου», ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας θα εξαντλεί όλη την αυστηρότητά του στις παραβάσεις που μπορούν να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα.

Ταυτόχρονα, μια από τις σημαντικές αλλαγές που θα επιφέρει είναι ότι οι ποινές θα επικεντρώνονται κυρίως στον οδηγό και όχι στο όχημα. Αυτό σημαίνει ότι θα εξακολουθήσουν να ισχύουν χρηματικά πρόστιμα, αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης και βαθμοί ποινής στο point system, αλλά δεν θα αφαιρούνται οι πινακίδες κυκλοφορίας.

Μεταξύ των αλλαγών, προβλέπονται και αναθεωρήσεις στα όρια ταχύτητας. Σύμφωνα με τον νέο ΚΟΚ, το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας στις κατοικημένες περιοχές θα μειωθεί από τα 50 στα 30 χλμ./ώρα. Πέριξ των σχολικών μονάδων, οι οδηγοί θα περιορίζονται στα 20 χλμ./ώρα, ενώ σε ορισμένους αυτοκινητοδρόμους το όριο θα αυξηθεί από τα 120 στα 130 χλμ./ώρα.


Πηγή