«Έπεσαν» Facebook, Messenger και Instagram: Η βλάβη που δείχνει στους χρήστες


«Έπεσαν» Facebook, Messenger και Instagram: Η βλάβη που δείχνει στους χρήστες


Διαφ.


Προβλήματα παρουσιάζoυν το Facebook και το Messenger της Meta αργά απόψε (19/07). Συγκεκριμένα, η πρόσβαση στις δύο πλατφόρμες από σταθερό υπολογιστή δεν είναι δυνατή, καθώς δεν «φορτώνει» η σελίδα.

«Έπεσαν» Facebook, Messenger και Instagram

Ψηφιακό μπλακ άουτ: Αγώνας δρόμου για να επανέλθουν τα συστήματα σε όλο τον κόσμο – «Η μεγαλύτερη διακοπή IT στην ιστορία»

Σε κατάσταση εκτός ελέγχου βρέθηκαν εκατοντάδες επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο, καθώς μια ευρείας κλίμακας τεχνική βλάβη στο λειτουργικό της Microsoft επηρέασε την λειτουργία σε τράπεζες, εταιρείες τηλεπικοινωνιών, και συστήματα αεροδρομίων αλλά και Μέσα Ενημέρωσης σε ολόκληρο τον πλανήτη.

Ένα τεχνικό πρόβλημα στο σύστημα της Microsoft προκάλεσε διεθνές χάος αφού μια ελαττωματική ενημέρωση λογισμικού από την αμερικανική εταιρεία κυβερνοασφάλειας CrowdStrike, προκάλεσε «τη μεγαλύτερη διακοπή IT στην ιστορία».

Αντιμέτωποι με μια «μπλε οθόνη σφάλματος»

Αντιμέτωποι με μια «μπλε οθόνη σφάλματος» ήρθαν αντιμέτωποι εκατομμύρια άνθρωποι που «πάγωσαν» σε αυτή την εικόνα. Οι ειδικοί δήλωσαν ότι η ανάκαμψη θα μπορούσε να διαρκέσει ημέρες, επειδή κάθε επηρεαζόμενος υπολογιστής ενδέχεται να πρέπει να διορθωθεί χειροκίνητα.

Αυτό που συνέβη ήταν ότι πριν από μερικές ώρες η Crowdstrike έστειλε μία αναβάθμιση λογισμικού (software update), η οποία είχε ορισμένα λάθη που οδηγούσαν σε μη λειτουργία της συσκευής όπου εγκαθίσταται η αναβάθμιση.

Το λογισμικό προστασίας της Crowdstrike είναι εγκαταστημένο σε συσκευές όπως είναι τερματικά, υπολογιστές και servers που χρησιμοποιούν ως λειτουργικό σύστημα τα Windows.

Σε όσες συσκευές (endpoint devices) έγινε η αναβάθμιση, υπήρξε πρόβλημα λειτουργίας και εμφανίστηκε μία «μπλε» οθόνη που ανέφερε ότι το σύστημα δεν μπορεί να ξεκινήσει και η συσκευή δεν μπορεί να λειτουργήσει με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν όλα αυτά τα προβλήματα.

Χάος στα αεροδρόμια

Μεταξύ των επιχειρήσεων που επλήγησαν ήταν η Ryanair, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης, η οποία ανέφερε στην ιστοσελίδα της: «Πιθανές διαταραχές σε όλο το δίκτυο λόγω παγκόσμιας διακοπής του συστήματος τρίτου μέρους … Συμβουλεύουμε τους επιβάτες να φτάσουν στο αεροδρόμιο τρεις ώρες πριν από την πτήση τους για να αποφύγουν τυχόν διαταραχές».

Με ενημέρωσή της στις 14:30 ώρα Ελλάδας ο τεχνολογικός κολοσσός Microsoft ανακοίνωσε ότι επιδιορθώθηκε η υποκείμενη αιτία τεχνικού προβλήματος των εφαρμογών και υπηρεσιών της 365, αλλά τα κατάλοιπα των συνεπειών από τα προβλήματα κυβερνοασφάλειας εξακολουθούν να επηρεάζουν κάποιους πελάτες. Το πρόβλημα που ευθύνεται για την τεράστια τεχνική βλάβη η οποία επηρεάζει σήμερα δεκάδες επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο «έχει ταυτοποιηθεί» και «είναι σε διαδικασία επίλυσης», ανακοίνωσε νωρίτερα ο Κουρτζ.


Πηγή