«Ξεκόλλησε το μπροστινό μέρος και…»: Ραγδαίες εξελίξεις με τα συντρίμμια του υποβρυχίου που βρέθηκαν δίπλα στο ναυάγιο του Τιτανικού
Οι επιστήμονες που ερευνούν το καταδικασμένο υποβρύχιο Τιτάν αποκάλυψαν νέες συγκλονιστικές λεπτομέρειες σχετικά με το τι μπορεί να προκάλεσε την καταστροφική κατάρρευση.
Η αρχική θεωρία ήταν ότι το όχημα εξερράγη εκ των έσω λόγω ενός τρωτού σημείου στο εξωτερικό του, το οποίο δεν μπορούσε να αντέξει την ακραία πίεση της βαθιάς θάλασσας.
Αλλά τώρα, ένας επιστήμονας που κατέθεσε σε ακρόαση για την τραγωδία δήλωσε ότι ο Τιτάνας δυσλειτούργησε λίγες ημέρες πριν από τη μοιραία αποστολή στον Τιτανικό τον Ιούνιο του 2023.
Η δυσλειτουργία αυτή προκάλεσε το «πέσιμο» των επιβατών του σκάφους και ένα μέλος του πληρώματος προσέκρουσε στα διαφράγματα, όπου, σύμφωνα με τον Δρ Στίβεν Ρος, ένας φυσικός υποστήριξε ότι εκεί άρχισε για πρώτη φορά να ρέει νερό στον Τιτάνα.
Αυτή η νέα θεωρία ευθυγραμμίζεται με το συμπέρασμα που διατυπώθηκε από έναν ανεξάρτητο ερευνητή ο οποίος εξέτασε υλικό από το ναυαγισμένο υποβρύχιο που κυκλοφόρησε αυτή την εβδομάδα.
Ο Scott Manley, αστροφυσικός, πρότεινε ότι μια ελαττωματική σύνδεση στο μπροστινό μέρος μεταξύ των ανθρακονημάτων του κύτους και του δακτυλίου τιτανίου, στη θέση του διαφράγματος, προκάλεσε την έκρηξη.
Το υποβρύχιο Τιτάν εξαφανίστηκε στις 18 Ιουνίου 2023, αλλά η ομάδα που συμμετείχε στην ανάπτυξή του δικάζεται τώρα για το γεγονός που σκότωσε και τα πέντε μέλη του πληρώματος.
Ο Δρ Ρος κατέθεσε την Πέμπτη ενώπιον του σώματος της αμερικανικής ακτοφυλακής, λέγοντας ότι όταν συνέβη η δυσλειτουργία, «ένας επιβάτης κρεμόταν ανάποδα. Οι άλλοι δύο κατάφεραν να σφηνωθούν στο ακραίο καπάκι της πλώρης».
Ο πρώην επιστημονικός διευθυντής της OceanGate δήλωσε ότι δεν γνωρίζει αν έγινε επίσημη αξιολόγηση του κύτους του Τιτάνα πριν βουτήξει στον Ατλαντικό, αλλά διαβεβαίωσε ότι το προσωπικό ήταν αρμόδιοι άνθρωποι.
Όμως, λίγες ημέρες αργότερα, ο Τιτάνας βυθίστηκε στον Ατλαντικό και η δυσλειτουργία παρέμεινε μυστική μέχρι σήμερα.
Αν η βλάβη είχε συμβεί στη μέση, ο Manley εξήγησε ότι το νερό θα είχε διαδοθεί και προς τις δύο κατευθύνσεις και θα είχε αφήσει συντρίμμια από ανθρακονήματα στο μπροστινό και στο πίσω μέρος του υποβρύχιου.
Πλάνα από το ναυάγιο έδειξαν μόνο συντρίμμια άνθρακα στο κέντρο του κύτους, με τον κώνο της μύτης να βρίσκεται χωρίς περιμετρικά συντρίμμια και την ουρά να έχει εκτοξευτεί στο πλάι.
‘Με βάση αυτά που γνωρίζω και αυτά που βλέπω εδώ, το κύτος πίεσης απέτυχε στην ένωση κόλλας μεταξύ των ινών άνθρακα και του δακτυλίου τιτανίου στο μπροστινό μέρος του υποβρυχίου, αυτή η αστοχία διαδόθηκε προς τα πίσω με το νερό να σπρώχνει τα πάντα στο πίσω μέρος της καμπίνας μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου’, μοιράστηκε ο Manley στο X.
‘Το μπροστινό μέρος απλά πετάχτηκε, οι βίδες που χρησιμοποιήθηκαν για να το συγκρατήσουν πιθανότατα έσπασαν λόγω της ορμητικής εισβολής του νερού και το παράθυρο εκτοξεύτηκε, δεν έχω ιδέα πού βρίσκεται’.
Ο Manley εξήγησε περαιτέρω τη θεωρία του σε ένα βίντεο στο YouTube, υποστηρίζοντας ότι η βλάβη ξεκίνησε από το μπροστινό διάφραγμα που χώριζε το εσωτερικό του υποβρύχιου σε στεγανά διαμερίσματα.
Και με τον Τιτάνα, η περιοχή αυτή είναι ένα μεγάλο, ασημένιο δαχτυλίδι από τιτάνιο.
Ο αστροφυσικός, ο οποίος εργάζεται επίσης ως προγραμματιστής για την Apple, δήλωσε ότι το νερό άρχισε να πιέζει σε αυτή την περιοχή και δημιούργησε μια ρωγμή που άρχισε να εξαπλώνεται προς το πίσω μέρος του υποβρύχιου σκάφους.
Αυτό προκάλεσε το κύτος να σπρώξει επίσης προς τα πίσω και οι πλευρές να συμπιεστούν προς τα μέσα.
‘Αυτό που συμβαίνει τώρα εξίσου έχουμε τα νερά να εισβάλλουν μέσα από [το μπροστινό κενό] και το μπροστινό ρύγχος, το οποίο έβγαλε το παράθυρο έξω’, δήλωσε ο Manley, σημειώνοντας ότι αυτός είναι ο λόγος που το παράθυρο έλειπε από τον κώνο του ρύγχους στον πυθμένα της θάλασσας.
Συνέχισε να εξηγεί ότι τα νερά που εισέβαλαν ορμητικά, ουσιαστικά διέλυσαν το υποβρύχιο από μέσα προς τα έξω.
Στη συνέχεια, το νερό έσπασε το πίσω διάφραγμα, γεγονός που ανάγκασε την κωνική ουρά να διαχωριστεί από τον υπόλοιπο Τιτάνα.
«Έτσι, αυτό που έμεινε είναι [ο πίσω δακτύλιος] και ένα σωρό συντρίμμια από ανθρακονήματα», συνέχισε ο Manley.
Και αυτό ήταν που φάνηκε στα πρόσφατα δημοσιευμένα πλάνα.
Οι δακτύλιοι τιτανίου στερεώθηκαν χρησιμοποιώντας μια κόλλα που λειτουργεί σαν εποξειδική κόλλα και τοποθετήθηκε με το χέρι.
Ωστόσο, αυτή είναι η ίδια διαδικασία που ακολουθείται από το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ όταν κατασκευάζει τα υποβρύχια σκάφη του.
«Πρέπει το τμήμα τιτανίου και το τμήμα ανθρακονήματος να συμφωνούν στον τρόπο με τον οποίο κάμπτονται όταν ασκείται πίεση», δήλωσε ο Manley.
‘Διαφορετικά, αυτό που θα συμβεί είναι ότι θα έχετε μια μεταφορά θα έχετε επιπλέον πίεση.
‘Αν αυτό απέχει κατά μερικά τοις εκατό, τότε αυτό θα μπορούσε να προσθέσει επιπλέον πίεση σε αυτές τις διεπιφάνειες.
«Αλλά θα μπορούσε επίσης να είναι ότι η κόλλα ήταν χάλια και διαλύθηκε.
Πηγή