Συνταρακτικές αποκαλύψεις από την NASA: Τι είναι ο περίεργος ριγέ βράχος που βρέθηκε στον Άρη (photo)

Διαφ.

Σίγουρα το διάστημα είναι απέραντο και κάθε φορά που οι αστροναύτες και η NASA νομίζει πώς τα έχει δει «όλα», κάνει λάθος!

Το Mars Perseverance Rover της NASA ανακάλυψε έναν παράξενο ασπρόμαυρο βράχο που δεν μοιάζει με τίποτα άλλο που έχει παρατηρηθεί στον Άρη στο παρελθόν, εντυπωσιάζοντας τόσο τους επιστήμονες όσο και το διαδίκτυο.

Ο οργανισμός υποστηρίζει ότι αυτό θα μπορούσε να είναι «ένα σημάδι συναρπαστικών ανακαλύψεων που έρχονται».

Τα μέλη της ομάδας εντόπισαν τον βράχο στο βάθος «με υπονοούμενα μιας ασυνήθιστης υφής» σε εικόνες χαμηλής ανάλυσης ενώ διέσχιζαν λενα «μη αξιοσημείωτο βοτσαλωτό έδαφος».

Mε την ευκαιρία, δείτε επίσης: Έντονη ανησυχία στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό: Τι ήταν ο ήχος που «χτύπησε» την πόρτα στο διαστημόπλοιο, Starliner! Ακούστε το ηχητικό

Μετά από μια πιο προσεκτική εξέταση, μέτρησαν τη ραβδωτή πέτρα σε διάμετρο περίπου 20 εκατοστών και την ονόμασαν «Κάστρο της Freya».

«Όταν αυτά τα δεδομένα πρόεκυψαν μερικές ημέρες αργότερα, αφού το Perseverance είχε ήδη εγκαταλείψει την περιοχή, έγινε σαφές πόσο ασυνήθιστο ήταν!», τόνισε η NASA.

Συνταρακτικές αποκαλύψεις από την NASA

Πώς προέκυψε ο βράχος «ζέβρα»

Οι πρώτες ερμηνείες υποδηλώνουν ότι η τήξη, η κίνηση και η ψύξη του μάγματος και της λάβας μπορεί να δημιούργησαν τις λωρίδες του βράχου, καθώς τα πυριγενή πετρώματα σχηματίζονται όταν θερμά, λιωμένα πετρώματα κρυσταλλώνονται και στερεοποιούνται.

Ο Άρης ήταν ένας ηφαιστειακά ενεργός πλανήτης για εκατομμύρια χρόνια, γεγονός που θα μπορούσε να έχει δημιουργήσει το περιβάλλον στο οποίο θα μπορούσε να σχηματιστεί αυτό το πέτρωμα.

«Αυτό το πέτρωμα έχει μια υφή που δεν μοιάζει με καμία άλλη που έχει παρατηρηθεί στον κρατήρα Jezero στο παρελθόν, και ίσως σε ολόκληρο τον Άρη», ανέφερε η υπηρεσία.

Ενώ το διαδίκτυο έχει τις δικές του θεωρίες σχετικά με το τι θα μπορούσε να είναι αυτός ο «βράχος ζέβρα», η επιστημονική ομάδα της NASA πιστεύει ότι «δεδομένου ότι το Κάστρο Freya είναι μια χαλαρή πέτρα που είναι σαφώς διαφορετική από το υποκείμενο υπόβαθρο, πιθανότατα έχει φτάσει εδώ από κάπου αλλού, ίσως έχοντας κυλήσει προς τα κάτω από μια πηγή ψηλότερα».

Συνταρακτικές αποκαλύψεις από την NASA

Η δήλωση της NASA συνεχίζει: «Αυτή η πιθανότητα μας ενθουσιάζει και ελπίζουμε ότι καθώς συνεχίζουμε να οδηγούμε προς τα πάνω, το Perseverance θα συναντήσει μια εμφάνιση αυτού του νέου τύπου πετρώματος, ώστε να μπορέσουμε να αποκτήσουμε πιο λεπτομερείς μετρήσεις».

Το ρόβερ προσεδαφίστηκε για πρώτη φορά στον κρατήρα Jezero τον Φεβρουάριο του 2021 και αναζητά πετρώματα που θα μπορούσαν να παράσχουν πληροφορίες και πληροφορίες για την αρχαία ιστορία του Άρη – και το «Κάστρο Freya» είναι μόνο η τελευταία ανακάλυψη.

Η ομάδα έχει βρει μια αυξημένη ποικιλία πετρωμάτων, συμπεριλαμβανομένης μιας ποικιλόμορφης συλλογής ογκόλιθων στο «Mount Washburn».

«Μήπως αυτές είναι οι πρώτες μας ματιές σε αρχαία πετρώματα που ανυψώθηκαν από το βάθος από την πρόσκρουση του Jezero και τώρα εκτίθενται στο χείλος του κρατήρα; Μόνο ο χρόνος θα το δείξει», δήλωσε η NASA.

Πηγή